I dunderform

I dunderform

2014-01-20

Vecka 4 - planering

Årets fjärde vecka bjuder på goda förutsättningar för träning och bästa söndagen hittills: RACE DAY!

På måndagen har redan ett dubbelpass klarats av. Detta bestod i simning som inleddes med uppvärmning och insim. Därefter var det dykteknik och avslutningsvis avsim. Detta pass är ganska lugnt då det endast innebär styvt 15 dyk eller frånskjut. Fokus ligger på teknik och hastighet. Efter simningen drog jag på min "Wet-West" och trampade vattenlöpning i en halvtimme.

Under veckan kommer ytterligare ett sim-/vattenlöpningspass att klaras av. Jag har såklart mina kära tröskelintervaller samt två gympass. Ett distanspass i löpning kommer också klara av på typ 12-15 kilometer. På söndagen är det tävling i form av Pallasspelen i Atleticum i Malmö. Distans är min favoritsträcka: 800m. Tyvärr jag har inte blivit seedad på nån tid i ett startfält som ser starkt ut. Vi kommer att springa fem heat (bara ett var såklart) och jag hoppas hamna i ett heat med löpare som är lika bra eller något bättre så att jag får snabba ryggar att ta. 1630 går första start, har ni inget bättre för er: KOM OCH HEJA!

Ha en trevlig vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar