I dunderform

I dunderform

2014-01-03

Första uppdateringen

Bloggens första riktiga inlägg börjar nu.
Så ofta det går kommer jag senare att i början av varje vecka redovisa veckans träningspass och i slutet av veckan summera träningspassen som klarats av. Nu får jag göra detta en fredag istället.
Veckan rivstartades med trippelpass, även om dessa var av lättare karaktär. Jag inledde på förmiddagen med tröskelintervaller vilket innebär 5 gånger 4 minuter på min tröskelpuls. Mer om denna sortens intervaller kommer att komma i ett särskilt inlägg.
Efter lunch var det iväg till simhallen där jag körde ett fartträningspass och lite magträning med fenor. Dagen avslutades med ett "Wet-West"-pass som innebär att man drar på sig ett flytvästliknande plagg och trampar valfri tid i bassäng på lite olika sätt. Ganska tråkig träning men helt skonsam och mycket stärkande och effektiv för löpningen. Bilder kommer senare.
På nyårsafton joggade jag en mil på "distanspulsen" vilket för mig innnebär 75% av maxpulsen. 46 minuter tog detta. På nyårsdagen var jag faktiskt lite bakis, det blev dessutom sent på nyårsafton och efter en bilfärd på tre timmar tog jag lite välförtjänt återhämtning.
Torsdagen innebar simning och löpning. Idag blir det antingen simning och/eller löpning och/eller styrka.
Fridens liljor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar