I dunderform

I dunderform

2014-01-26

RACE DAY

Idag är det årets första tävling på min absoluta favoritgren: 800 meter löpning, snabbast vinner.
Nångång mellan 1630 och 1700 går startskottet i Atleticum i Malmö. Var där och heja, men var där i tid. Loppet tar max två minuter, hoppas jag på åtminstone=)

Nej, ärligt talat har jag inte målsättning på under två minuter. Förra året när jag sprang samma tävling sprang jag på 2,07. Då vägde jag dock 8 kilo mer än idag, i övrigt befinner jag mig i samma träningsfas. Jag har tränat betydligt mer löpning under denna uppbyggnadssäsong men är å andra sidan ganska nertränad. En veckas träning till, sen är det en veckas ytterst välförtjänt vila.

Jag hoppas idag gå under 2,05 kanske men får se hur kroppen svarar, vad jag har för ryggar att ta och hur mycket gruff det blir. Är man många på en inomhusbana kan det bli lite "knuffigt". Eftersom jag brukar vara minst 20 kilo tyngre än näst tyngste löpare så berör det mig inte direkt men det kan alltid större rytmen lite. Mjölksyratåligheten vet jag finns där, det är lite spänst och gnista som saknas bara. Sen ska det ner under 2 minuter i sommar igen.

Har ni inte möjlighet att komma och heja så kom in och titta till bloggen ikväll så delger jag resultat, tankar och funderingar. Just nu är jag nervös och laddad, på ett bra sätt=) 800 är j**ligt fränt!

2 kommentarer: