I dunderform

I dunderform

2014-02-17

Vecka 8 - planering

Denna vecka ska jag försöka köra på rätt tungt.
Strävar efter 45 kilometer löpning varav två intervallpass. Ett kommer att bli 7 x 4 minuter på tröskeln och det andra kommer avverkas på stridshinderbanan.

Kommer nog inte ha möjlighet att genomföra mer än ett simpass så det får bli nästa vecka, då är jag ledig och har tillgång. Ska försöka ta ikapp lite nu sen jag tagit det lugnt ett par vecka p.g.a. känningar i axeln.

Förra maxstyrkepasset kändes otroligt bra och jag lyfter redan tungt tycker jag. Således klappar jag in två sådana pass denna vecka samt minst ett ytterligare pass. Särskilt knäböjen går bra. Detta är en övning jag tidigare varit svag i med ett max på kanske 120-130 kilo. Nu kör jag dessa vikter excentrisk med god kontroll så målet är att lyfta dubbla kroppsvikten (170 kg) om en månad. För att skapa effekt krävs kraft....

I helgen blir det minst ett pass handgranatskastning, i bästa fall två och även ett skyttepass.

2 kommentarer:

  1. 45 km, det är vad jag springer två gånger i veckan, dock med ett , mellan 4 och 5.

    SvaraRadera