I dunderform

I dunderform

2014-02-01

RACE DAY: 1500

Hallå där.
Idag är det dags igen. I Atleticum i Malmö 1215 går startskottet för 1500 meter löpning, snabbast vinner. Denna tävling är inte lika stor som förra helgens då det var totalt 2200 atleter ungefär. Jag kom 16 av 31 startande på 800 meter. Men det var stora delar av Sverige- och Danmarkseliten så jag har inget att säga om det. Sådana dagar är det bara att titta på sin egen tid och den var jag ju mer än nöjd med.

Idag verkar det som om vi kommer trycka ihop Män seniorer med minst M35 och M40. Det kommer bli god draghjälp för även om den konditionsmässiga toppen hos män statistiskt sätt brukar vara vid 30 år och sedan dala långsamt så kan dessa gentlemännen springa fort. De är ofta härdade av många års löpträning och känner sin kropp oerhört bra vilket underlättar när de lägger upp sin träning. Vi är säkert tre Ystad-löpare i samma heat vilket innebär prestige, på ett bra sätt.

Jag hoppas idag gå under 4,25. Är mycket sliten i kroppen efter veckans träning, det är ju sista passet innan viloveckan så jag har träningsvärk i nästan hela kroppen. Lite kaffe och en rejäl uppvärmning brukar dock råda bot på detta så jag har alla förhoppningar att prestera ändå. Under sommaren ska jag ner under 4,20 och jaga mitt personliga rekord på 4,17.

Återkommer senare med resultat! Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar