I dunderform

I dunderform

2016-06-02

Vecka 20 - Helveckasövning samt Ängelholm City Challenge

Hallo där!

[Vecka 15-21 är skrivna i efterhand på grund av hög arbetsbelastning]

Redan på Måndagen drog jag och min pluton ut på övning, vi kom inte tillbaka förrän Fredag. Då hann jag med ett 12 kilometerspass i den terräng som vi kört upp med våra pansarvagnar under den gångna vecka.

Lördag: RACE-DAY! Spring xtreme tillika Ängelholm City Challenge är ett 5-kilometerslopp med 30 hinder som kommer i två former: ett varv eller två varv. Jag valde givetvis tvåvarvsloppet och hade stora förhoppningar om en framskjuten placering trots den gångna veckans övning med avsaknad av träning och begränsad sömn.

Varvning och HighFive med Sven Legend!
Jag startade i heat nummer två och var efter någon kilometer ikapp hela heat nummer ett. Bakom mig jagade en för mig okänd löpare på i ett gott tempo varför jag var pressad att klara alla hinder för att inte bli snöpligt omsprungen.
RAMPAGE!

Första 5 kilometer gick i god fart men andra halvan av loppet fick jag släppa av lite på grund av trötta ben sen övningen som varit veckan innan.
Målgång!

Jag lyckades dock hålla ihop och komma in en och en halv minut för tvåan. Ett otroligt gemytligt och trevligt lopp som det inte är sista chansen att springa; det kommer att vara en upplaga i Båstad och en i Ängelholm innan sommaren är slut. In och anmäl dig direkt på http://xtremerun.se/

Glad och smutsig
Prispall
Söndag: Simhinderbaneträning för ett trött kropp. Jag gasade dock på på ett bra vis med 10 genomföranden.

Bästa hälsningar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar