I dunderform

I dunderform

2016-06-02

Vecka 16 - Tough Viking Göteborg

Hej hej

[Vecka 15 - 21 är skrivna i efterhand på grund av hög arbetsbelastning]

Veckan innan genomfördes det helgtjänst på arbetsplatsen och verksamheten fortsatte med långa arbetsdagar varför det endast fanns tid korta och intensiva pass på kvällen i syfte att inte göra avkall på sömnen. Tur att man har en förstående bättre hälft samt familj.

Måndag: Cirkelträning i anslutning till mitt arbete på Nordic Military Training.

Tisdag: Ingen egentlig träning men det genomfördes mycket stridsövningar på jobbet vilket innebär promenader, jogging och ruscher med 20-30 kilo utrustning, tillräckligt för att göra en trött.

Torsdag: Äntligen dubbelpass! 10 kilometer kompanimästerskap genomfördes på 35:17 med en snittpuls på 160. Detta medförde att jag nådde en andra plats i regementets historia. Efter arbetet blev det sedan distanssimning om 2500 meter.

Lördag: Tough Viking i Slottsskogen Göteborg, äntligen var det dags. 
Lite matt i benen kanske sedan mitt testlopp på 10k i torsdags och allmänt härjande i skog och stridsfordon de gångna två veckorna; men i övrigt kände jag mig frisk och stark. 
Länge låg jag på 5:e plats klart bakom de fyra första löparna. I hindret Röjdykaren uppträdde dock viss påverkan av hypotermi och av någon kuriös anledning kom jag sedan inte upp på rampen som jag annars brukar klara så galant i första försöket. 
Jag slutade på en 11:e plats, vilket jag i sig inte är nöjd med men samtidigt har jag dragit gyldene slutsatser som kommer göra mig bättre:
+ Jag har förbättrat min greppstyrka avsevärt och är stark på gräs, asfalt och lättare terräng.
- Jag måste träna mer backintervaller och löpning i rå terräng.
Här kommer några bilder från ett lopp som förutom hypotermin var asgrymt.








Det andra av tre misslyckanden
Söndag: Simhinderbaneträning.

Bästa hälsningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar