I dunderform

I dunderform

2016-06-02

Vecka 19 - Tough Viking Stockholm samt Garnisonsmästerskap 10 kilometer

Tjenare!

[Vecka 15-21 är skrivna i efterhand på grund av hög arbetsbelastning]

Jag var taggad som fasen att komma igång igen efter tidigare veckas återhämtning samt kvalitativa Toughest-lopp. På lördagen var det nämligen dags för ett mycket spännande Tough Viking-Race.

Måndag: 2600 meter distanssimning åtföljdes av 30 minuters backintervaller och avslutningsvis lite cirkelträning. Jag var, uppenbarligen, entledigad från jobb denna dag.

Tisdag - torsdag var det övning, varför jag tjänstgjorde i stort sett dygnet runt.

Fredag: Garnisonsmästerskap 10 kilometer löpning. Jag hade som enda ambition att vinna garnisons- och regionsmästerskap med minsta möjliga ambition eftersom jag dagen efter skulle tävla i det Tough Viking-lopp som jag sett så mycket fram emot.
En god löpare från Halmstad behagade dock att visa sig varför jag tvingades ner på 37:23 för att kunna ta hem segern. En snittpuls på 154 BPM gjorde att jag låg i gränsfallet av vad som är lämpligt dagen innan tävling. Efter jobbet flög jag till Stockholm och tog mig ut till Stockholm Stadion för att rekognoscera kommande dags tävling. Totalt blev det 25 kilometer löpning denna dag...

Lördag: RACE-DAY! Trots de åtskilliga kilometrarna dagen innan kände jag mig pigg i benen från start. Jag avvaktade lite i början och låg väl runt 10:e plats efter första kilometern. Efter detta påbörjades upphämtningen och efter halva loppet var jag 5:a. Min noggranna rekognoscering kvällen innan gjorde sedan att jag kunde rycka på ett kryphinder och ta mig upp till en 4:e plats som jag höll ända till mål. Detta var en placering som jag är mycket nöjd med eftersom de tre framför mig är mycket goda OC Racers.
Det var verkligen en mäktig känsla att starta och gå i mål på anrika Stockholm Stadion och banan var det roligaste som jag nånsin genomfört med en välkomponerad blandning av olika terränger, backar och hinder.
Se nedan film från när rampen åker!

På kvällen var det sedan dags för simhinderbana. En mör kropp presterade kanske inte sitt livs bästa lopp.

Söndag: Handgranatskastning åtföljdes av 8 kilometer nedjogg.

Bästa hälsningar!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar