I dunderform

I dunderform

2014-07-29

Vecka 30 - summering samt planering av vecka 31

Efter SM-helgen valde jag att ta en ganska lugn vecka. Nåt enstaka simpass som jag nämnde på min instagram lades upp och sen var det ett par jogg-pass samt ett styrkepass.
Dessutom firade jag min 30-årsdag under lördagen. Min obefintliga förmåga och rutin att inte alkohol gjorde att jag efter ungefär 12 timmars rusdrycksintag, om än med lågt, vart fruktansvärt bakfull. Under söndagen gjorde jag exakt ingenting och en bit in på måndagen kände jag av sviterna efter lördagens fest. Tack till alla inblandade.
Givetvis ska man inte hålla på att vara onykter eller framhäva supande om man ska komma i god fysisk form men endast en gång i livet fyller man 30 och nån gång ytterst sällan tror jag det är bra att dra pluggen. Dessutom är årets huvudmål nåt: SM-guld.
Innevarande vecka började med ett lätt styrkepass under måndagen. Under dagen har det varit träningsdag på arbetsplatsen. 4x2km i tävlingsfart med 3 min vila följdes av handgranatskastning och skytte. Särskilt kastningen och precisionsskyttet gick bra. Löpning gick sådär, av förklarliga skäl.
Nästa vecka bär det av till Österrike och den pittoreska byn Wiener Neustadt för genomförande av den årliga Europacupen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar