I dunderform

I dunderform

2014-07-07

Vecka 27 - summering samt planering av vecka 28

Då vecka 26 vart ganska tuff och avslutades med en tävling så var vecka 27 ganska lugn. Det har egentligen varit fokus på de två löptävlingarna om vilka jag har skrivit Race Reports tidigare. Någon simning har det inte blivit, däremot ett par lättare gympass samt handgranatskastning.
Kommande vecka blir medeltuff. Vecka 29 har jag SM på helgen, vilket är ett av mina stora events detta år.
Det stora momentet vecka 28 är Wallanderloppet i Ystad. 6 km i denna anrika spår är att betrakta som hemmabana och jag var för två år sen 2:a och förra året 8:a. Båda åren hade jag samma tid: 19:34 så det blir inriktning detta år.
Sidanom träningen som har jag renoverat en hel del i veckan. Kommande vecka jobbar jag fredag till måndag så då blir det att känna de sista passen på SM-banorna.
20:30 (8 juli) går starten på Wallanderloppet. På flera platser i centrala Ystad kan man följa min framfart så kom och heja fram mig till en fin placering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar