I dunderform

I dunderform

2014-08-09

Vecka 31 - summering samt planering av vecka 32

Vecka 31 vart en tämligen tuff vecka med tanke på att jag tagit det så pass lugnt under vecka 30.
Jag jobbade ett par dagar och det vart då bland annat gym, skytte och handgranatskastning på schemat.
Tre ordentliga kvalitetspass genomfördes.
1. 4 x 2 km på banan som vi kommer att använda på nordiska mästerskapen vecka 35. Tre minuters vila. Jag var riktigt seg efter helgens bravader och den långsammaste upprepningen gick på otroliga 7:40. Längesen jag sprang så långsamt.
2. "Tabata"-intervaller på hinderbanan d.v.s. jobba 20 och vila 10 sekunder. Åtta upprepning och sedan 4 varv av denna variant. Trevliga övningar är höga knä, klackar i rumpan, burpees och plankan.
3. Årets första pass på bana med spikskor genomfördes så på lördagen för att förbereda mig för den stundande Europacupen i Österrike. 9 x 300 meter med start var 3:e minut samt joggvila på 10 minuter mellan var tredje intervall. Under joggvilan är det ombyte till vanliga joggingskor. Detta pass är verkligen roligt och tröttande.

Vecka 32 är det Europacup i Wiener Neustadt, Österrrike. Åstadkommer som vanligt med tävlingsrapport efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar