I dunderform

I dunderform

2016-07-27

Vecka 24 - Förberedelser för Nordiska mästerskapen

[Detta är inlägget är skrivet i efterhand]

Efter genomfört Tough Viking i Köpenhamn var det dags att skifta lite fokus från ren OCR till två andra sortens tävlingsformer: Militär femkamp samt SwimRun.

Måndag: Rekognoscering av banan vid årets upplaga av Kustjagaren. Tillsammans med stridsparskamrat Kenny sprang jag c:a 18 kilometer och simmade 3500 meter om vartannat. Detta är verkligen varierande och kul träning.



Tisdag: På arbetsplatsen var det dags att agera föregångsman. Alla mina soldater har tidigare denna vår sprungit Försvarsmaktens standardiserade "Fälttest" vilket innebär 2 kilometer löpning med stridsutrustning d.v.s. kängor, hjälm, kroppsskydd, stridsväst och vapen. Samtliga av mina underställde hade klarat tiden på 10:15, men jag hade inte sprungit. Åtgärd: På med utrustning och spring, samtidigt som soldaterna hejar på och tar tid.
Detta test blir jobbigt hur man än gör.... Jag skulle "bara" springa under 8 minuter men hamnade på 7:46 och var faktiskt ganska andfådd.
Efter jobbet kastade jag lite granater.

Onsdag: Styrka för underarmarna.

Torsdag: Ett försök till att träna hinderbana; min brutna tå, eller främst egentligen tånageln, hindrade mig ganska effektivt från att få ut det mest av passet. Det blev 3 halvdana varv.

Fredag: Vila

Lördag: Resdag till Danmark och orten Skive som ligger på nordöstra Jylland.

Söndag: Träningsdag. Jogga och simma gick ganska bra, men hinderbana gick inte alls att träna tack vare tånageln. Denne ramlade dock av under simträning, vilket var en god befrielse.

En tävlingsrapport från nordiska mästerskapen kommer nästa vecka =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar