I dunderform

I dunderform

2016-07-27

Vecka 27 - Hörby marknadslopp och Spring Xtreme i Båstad

[Detta inlägg är skrivet i efterhand]

Under veckan väntade två tävlingar i terränglöpning: Hörby marknadslopp samt Spring xtreme i Båstad (som väl egentligen är ett hinderbanelopp). Det blev goda framgångar!

Måndag: 4 tuffa varv på hinderbanan där jag efter uppvärmning och ett varv rekognoscering genomförde följande:
1 x BASIC vilket innebär att man springer till och med lejongropen, joggar tillbaka och tar sedan hela banan från och med irländska bordet.
1 x halv bana: Banan delas upp på mitten, jag vilar en minut.
1 x tredjedel: Banan delas upp i tredjedelar, jag vilar 40 sekunder.
1 x fjärdedel: Banan delas upp i fjärdedelar, jag vilar 30 sekunder.
Efter hinderbana kommer handgranatskastning.

Tisdag: OCR- och greppstyrketräning hemma hos min vän Andreas. På eftermiddagen 10 kilometer lätt jogg i den vackraste av skogar: Sandskogen i Ystad. 42.33 blev tiden med en genomsnittlig puls på 142 slag per minut.

Onsdag: RACEDAY! Hörby marknadslopp 12,6 kilometer är årets längsta rena löptävling. Tidigare har jag kommit som bäst 6:a, den gången putsade jag detta till en 4:e plats och ny bästa tid på banan för min del är 44:17. Inget pris fick jag men var mycket glad ändå.

Torsdag: En dag i träningens tecken med 34 kilometer cykling, 1700 meter simning i öppet vatten, teknikpass på hinderbanan samt handgranatskastning.

Fredag: 600 meter simning i öppet vatten var allt som blev av. Plats var Ystad och det var 12 grader i vattnet. KALLT! Efter detta joggade jag 6 kilometer för att bli varm.

Lördag: RACEDAY! Dags för andra loppen i serie Spring Xtreme, denna gång var platsen Båstad. En mycket naturskön bana med varierande omgivningar där det sprangs i skog, på strand och genom för övrigt gemytlig miljö. Bilderna har jag för tillfället slarvat bort men det vart åtminstone en finfin vinst!

Söndag: Teknikträning på hinderbanan inledde dagen och på kvällen cyklade jag 28 kilometer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar