I dunderform

I dunderform

2016-07-27

Vecka 28 - Wallanderloppet

[Detta inlägg är skrivet i efterhand]

Så var det dags för det enskilda lopp som betyder mest för mig: Wallanderloppet i Ystad, 6 kilometer i den mest gyldene av orter!

Måndag: 1800 meter simning i öppet vatten och 28 meter cykling på kvällen.

Tisdag: 5 kilometer jogging på förmiddagen och på kvällen RACE! Wallanderloppet har jag inte missat en enda gång sen jag var med första gången 2007. Det är ett heroiskt trevligt lopp som går förbi många av de vackraste platserna i min hemstad Ystad.

Väl på startlinjen såg jag att det fanns ett par goda löpare... De tre bästa fick jag släppa ganska tidigt och jag fick inte en 4:e position lite ingenmansland. Jag höll ett jämnt tempo genom loppet och lyckades putsa mitt tidigare personliga rekord med en sekund till 19:33. Ingen medalj, men mycket nöjd =)

Målgång
Onsdag: SEMESTER i den bemärkelsen att det var dags att dra ut på en liten Sverigeresa. Resan skulle komma att gå i träningens tecken tillsammans med min finaste skatt, Jill.

Vi började med att svänga förbi Höllviken där jag simmade 3200 meter öppet vatten tillsammans med Magnoy - the Triathlon man. Ett lärorikt pass tillsammans med maneterna.

Nästa stopp Halmstad där jag tränade teknik på SM-banan.

Sista passet för dagen genomfördes i Borås på deras tämligen nybyggda och mycket gemytliga hinderbana. Bilder finns nedan, film hittar ni här: https://youtu.be/6R46JblPTBU
Höga muren

Lejongrop
Armgång
Torsdag: Kosan styrde mot Karlstad där jag tillsammans med min femkampskompis Cimmie joggade 11 kilometer i anslutning till före detta Värmlands regemente.

Fredag: Hinderbana i Forshaga i anslutning till Sisu-gården. En mycket naturnära bana som enbart tog en dryg minut men man kunde ju springa tills man blev trött. Bästa möjliga sparring av Cimmie.


 På vägen till Växjö, där vi skulle fira bröllop, stannade vi till i Motala där jag simmade intervaller 4x500 meter. Snabbaste strax över 9 minuter.

Lördag: Sista hinderbanan för veckan: Växjö. En välbyggt och fräsch hinderbana som dock hade vissa lite onödigt höga, smala, hala och hårda hinder. Vissa hinder var dock väldigt välbyggda och trött blev man ändå =) Bilder finner ni nedan och film här: https://youtu.be/tZ0SwSyNRgQ

Söndag: Inte helt oväntat nyttjade vi söndagen till vila, det behövdes tamejfan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar