I dunderform

I dunderform

2014-11-23

Vecka 47 - summering

Denna vecka var det, som ni kunnat läsa i tidigare inlägg, dags för sklerosering. Om detta har jag skrivit ett ganska utförligt inlägg varför det inte behöver nämnas mer här.

Innan dess hade jag klämt in en joggingtur på 10 km, en orienteringsrunda på nästan 8 km samt lite simning, våtvästlöpning och gym.

Dagen efter operation målade jag nästan hela min lägenhet. Viss träning för överkropp och definitivt var det lite stelt att kliva upp på kökspallen som gjorde att jag nådde upp till taket=)

Igår lördags kändes det redan bättre och jag tog en mycket lugn promenad bort till gymmet där jag körde lite rygg, mage och rörlighet.

Idag söndag har det varit lite avkoppling på förmiddagen följt av spjutträning på eftermiddagen. Jag har inte utvecklats särskilt mycket i mina längdkast under handgranatsmomentet så denna uppbyggnadssäsongen har jag beslutat mig för att lägga fokus på detta. Har tagit hjälp av min gamla vapenbroder som precis som jag härstammar från Ystad. Axel heter han och har tidigare tävlat i spjut. Idag gick vi mycket enkelt igenom lite teknik och olika styrke- samt rörlighetsövningar som jag kommer att lägga in i mitt uppbyggnadsprogram.
Mitt första hela kast under dagens övning. Det är verkligt svårt att få till det så att spjutet går rakt =)
 
Kommande vecka medför fortsatt återhämtning, studier inom medicin samt slutspurt i renoveringen jag hållit på med sen i somras. Dessutom får jag reda på mitt resultat från senaste högskoleprovet imorgon. Spännande!

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Kul att se på klippet igen. Tyckte att du gjorde bra framsteg på den korta stunden som vi körde. Lycka till med träningen inför nästa säsong!

    SvaraRadera