I dunderform

I dunderform

2014-11-10

Vecka 45 - summering

Vilovecka nummer två av totalt c:a fyra är till ända.
På måndagen och tisdagen kunde jag inte riktigt hålla mig eftersom jag vilat så effektivt veckan innan.
Måndagen medförde således en halvtimmes simning följt av våtvästlöpning och på kvällen en halvtimme på crosstrainern med lite efterföljande gymövningar.
På tisdagen körde jag ytterligare lite våtvästlöpning samt crosstrainer på kvällen.
Torsdagen joggade jag åtta kilometer samt körde lite gym under fredagen.
På lördag hade jag planerat att springa lite intervaller hemma i Sandskogen, men eftersom jag kört på lite hårdare än tänkt tidigare i veckan och kände mig lite halvmotiverad så vilade jag istället. Man ska inte träna på en vilovecka om man inte känner 100% för det.
Lördagskvällen medförde fest hemma hos min f.d. vapenbroder Leo. Det var ett glatt gäng från FS20 där och vi hade mycket trevligt tillsammans. För en gångs skulle blev jag påtagligt onykter och var ute och roade mig långt in på småtimmarna. Söndagen medförde således soffläge med en proviant-promenad till Willys som största bedrift.
Jag var riktigt risig på söndagen men nu idag måndag har jag känt mig väldigt pigg och nyladdad. Även om man inte kan roa sig lika frekvent som när man var gymnasielev så tror jag faktiskt att man någon gång per år behöver göra precis vad man vill och kanske till och med bli onykter. Fysiskt är det bara negativt, det tror jag inget annat om men mentalt kan det vara ett sätt att bara koppla bort och göra nåt helt utan fokus, även om det krävde en stor prestation att träffa burgaren i mun på Burger King i slutet av kvällen/början av morgonen.

Roligare än såhär blir inte en vilovecka. Tänkte skicka med ett videoklipp, men det pallar jag inte=)
Sköt om er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar