I dunderform

I dunderform

2014-05-29

Vecka 21 - summering samt planering av vecka 22

Tjo.
Här kommer en något försenad uppdatering men bättre sent än aldrig.

Förra vecka var jag fortfarande lite sliten efter den galna vecka 19. Dessutom var vi ute på övning måndag till fredag (under dagtid) då vi stod i en stridsfordon 90 dagarna i ända. Där finns ingen AC i en sån rackare och tillsammans med värme och all utrustning svettades man våldsamt. Dessutom var en del av tjänsten stående i stridsluckorna varför man allt blev lite trött i benen av att skumpa omkring.

Vi genomförde några stridsuppgifter vilket definitivt medför fysisk påfrestning på många vis så nog fick jag min träning.

På onsdagen var det sedan tävling. Skånska mästerskapen på 800 m stod på schemat och i ett blåsigt Malmö på Heleneholms IP sprang jag runt på 2:02,9. Det finns en klar förbättringspotential med tanke på att jag i vintras gjorde 1:59 inomhus men den kluriga vinden, en halvtaskig teknik samt veckans krig hade nog gjort sitt.

På helgen genomförde jag årets första femkampstävling. Det enda jag egentligen var nöjd med var skyttet vilket var riktigt bra. Jag höll igen lite på hinderbanan p.g.a. mina knä. Simhinderbanan var helt okej, handgranatskastning borde varit bättre och löpningen var disaster. Jag kunde helt enkelt inte springa snabbare eftersom jag hade lite ont i mina knä. Jag klarade åtminstone VM-kvalgränsen. Resultaten publiceras inom kort på den militära femkampens hemsida.

Vecka 22 medför lite varierad träning med tävling på torsdag och lördag. Återkommer såklart med resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar