I dunderform

I dunderform

2014-05-04

Vecka 18 - summering samt planering av vecka 19

Hej kära läsare.
Denna vecka skulle bli hyfsat lugn men eftersom jag inte riktigt fick ut vad jag ville av förra veckan så har jag ändå gasat på ganska bra.
Då jag inte simmat så mycket sista veckorna blev det simning tisdag, onsdag och torsdag. Varje simpass efterföljdes av våtvästlöpning.
Två explosivitetspass har genomförts på gymmet.
Igår var det dags för hinderbaneintervaller. Jag börjar med ett varv utan 5-metersstegen eftersom denna är defekt. Tiden blev 2,39 vilket är bra såhär års med tanke på att jag fegar lite på hundkojan och fyrametersstegen. Lite teknikförbättringar finns att genomföra så det ska nog gå att jag ner mot personligt rekord (2,31) denna sommar. De två andra varven blev 2:32 och 2:33 då jag körde endast dambana. Här vart det en förbättring med tre sekunder från förra veckan.
I tisdags var det ett hastigt uppkommet regementsmästerskap i stridshinderbana. Adam Ekstedt, en av Skånes mest lovande skidlöpare, ringde veckan innan och informerade mig om detta. Sagt och gjort så stod vi startklara 09:57 på tisdagsmorgonen och exakt 6 minuter och 45 sekunder senare var vi i mål. En segermarginal med fem sekunder. Således försvarade jag min titel. Fotografier finns på min Instagram.

Kommande veckan riskerar att bli allvarligt tuff.
Måndag - onsdag genomför jag träningsläger i orientering. På lördag blir det löptävling 10 kilometer och antagligen blir det femkampstävling torsdag - fredag. Jag vill påstå mig vara förtjänt av en vilodag efter det=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar