I dunderform

I dunderform

2016-08-09

Vecka 30 - Återhämtning

Hallo där.
Efter SM vart det dags för lite välförtjänt vila och såhär såg veckan ut då:

Måndag: Fullständig vila förutom lite studsmatta:
(Barnet, det mindre av dem, har själv ramlat)

Tisdag: Simning med fokus på teknik tillsammans med Magnoy: Triatleten på förmiddagen och på eftermiddagen 60 minuters SwimRun där 1500 meter löpning växlades med 250 meter simning.

Snabbt på med fenor över ryggen innan nästa simning

Onsdag: Cykling från Simrishamn till Ystad tillsammans med min ädelsten. På kvällen träning på Toughest Lab, ett mycket trevligt och stärkande ställe. Synd det kostar 200 kronor för ett pass dock... Kanske åker jag dit en gång till i höst.
Det skånska landskapet är överlägset.

Torsdag: En härlig träningsdag tillsammans med James och Nils upp i trakten Domsten - Viken. 45 kilometer cykel med nytt personligt rekord i snitthastighet: 33,4 km/h följt av 2100 meter simning i öppet vatten.

Fredag: 6 x 200 meter med spikskor; som jag har längtat efter detta! Mina knä har länge protesterat när jag dragit på mig spikisarna men efter en gedigen uppvärmning kunde jag äntligen blåsa på ordentligt. Jätteroligt, och kanske låg jag runt 28,5 i snitt. Här finns det att bättra på.


Lördag: 5 kilometer (fågelvägen) lugn orientering i Bokskogen följdes av 8 kilometer lugn löpning tillsammans med hästryttare samt cyklist under eftermiddagen.

Söndag: 2100 meter simning i öppet vatten i lugnt tempo.


Kommande vecka blir det VM-förberedelser =)

Bästa hälsningar!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar