I dunderform

I dunderform

2016-08-09

Vecka 31 - VM-förberedelser samt Kullaloppet

Tjenare.
Efter den lite lugnare veckan då jag återhämtade efter SM försökte jag denna veckan att dra på lite fart och explosivitet men i övrigt ta det ganska lugnt; det gick väl sådär =)

Måndag: Inryck på jobb och påbörjande av utbildning inför min kommande FN-tjänst i november. I övrigt vila.

Svensk soldat.

Tisdag: Hinderbaneintervaller i form av 1/3 bana tre gånger. Detta skedde på förmiddagen. Kanske låg jag runt 2:25 totalt per varv vilket kanske inte är det bästa som jag gjort.
På eftermiddagen var det dags för Försvarets fystester "Optimera". Detta var för mig nytt och testet bestod bland annat av 3km löpning, marklyft med Kettlebells, rygghäng, dips och en massa annat... I över 3 timmar höll vi på och det blev jobbigt till sist, särskilt efter ett ordentligt pass på hinderbanan =)

Onsdag: Simträning med fokus på dykteknik.

Torsdag: Gym i form av cirkelträning med lite diverse övningar typ inverterad bicepscurl, suspended crunch, hantelrodd och suspended lunge.

Fredag: 5 kilometer lugn löpning efter jobb följt av handgranatskastning.

På kvällen var det RACE! 5,2 kilometer terränglöpning i Rörum norr om Simrishamn på ett lopp som heter Kullaloppet. Det var fjärde gången jag deltog och också fjärde gången jag lyckades vinna =) 18:02 blev tiden och det är jag nöjd med, särskilt med tanke på att jag var helt själv hela tiden. Segermarginalen vart 2 minuter, ursäkta Jante-lagen.


Lördag: Dykträing.

Söndag: Resdag, mot Österrike och Världsmästerskapen i militär femkamp. Joggade 4 kilometer på kvällen.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar