I dunderform

I dunderform

2015-07-26

Vecka 30 - Comeback i tennis

God kväll eller vad fan det nu är när ni läser detta.
Veckan har medfört tämligen tuffa pass.
Det har blivit backintervaller i dunderforms regi, det har blivit 10x400 meter med start varannan minut hemma i Sandskogen. Detta pass smakade syra. Låg på runt 75 sekunder per intervall och var uppe på nästan 95% av maxpuls. Då känns det.
Onsdagen medförde simning i havet som träning inför min triathlon nästkommande vecka. Dock hade jag ingen våtdräkt vilket innebar att metrarna blev ganska få i syfte att undgå hypotermi för jävlar vad kallt det var=) Tur att en sprint-triathlon bara är 400 meter.
På lördagen var det dags för comeback i tennis i form av nostalgikväll hemma på Saltsjöbadens tenniscenter i Ystad. Vartannat slag var ramträff och även om serven emellanåt fungerade okej så märktes det att det var längesen man stod på banan =)
Söndagsförmiddagen skulle medföra cykel till Staffanstorp, simning i Staffanstorp och avslutningsvis cykel hem igen. Dels var jag riktigt sliten efter tennisen och precis när jag efter mycket om och men skulle bege mig iväg började regnet stå som spön i backen. Jag såg detta som en giltig ursäkt att skjuta passet till dagen efter och istället springa 6 kilometer i MC-spår på kvällen.

Nedan följer en liten skörd från Instagram under veckan som gått.

Håll till godo, nästa gång jag skriver har jag genomfört min första triathlon.










1 kommentar: