I dunderform

I dunderform

2015-07-20

Vecka 29 - Ystadspelen 1500 meter

Så var det dags för den första riktigt tuffa veckan sen jag kom hem från Afrika, antagligen den tuffaste veckan på hela året. 11 pass har det blivit: 5 dagar med dubbelpass, 1 dag med enkelpass och 1 vilodag. Dessutom innehöll veckan en tävling: Ystadspelen 1500 meter.

Veckan i övrigt har medfört ett backintervallpass, tre cykelpass (på min nya/första racer som jag fick i måndag), 4 simpass, 1 annat löppass och 2 gympass. Cykel är våldsamt roligt har jag märkt, man ser mycket mer än om man springer, det är mer skonsamt ganska enkel träning. Det kommer nog ett längre inlägg och en bild på cykeln längre fram. Än så länge hinner jag mest med att vara ambitiös med bilder på instagram.

Nu till tävlingen: Veckans hårda träning tappades av för att kunna vila under lördagen. Jag trodde således att jag var så redo jag kunde vara på 1500 meter. Antagligen var jag det också, jag är nog bara inte i bättre form på denna sträcka just nu.

Jag öppnade hårt, tänkte att jag var god för 4:15 (Personligt rekord 4:17). Första 300 låg enligt plan på 51 sekunder, men redan första helvarvet tappade jag 2 sekunder mot min måltid. Jag förstod då att jag inte hade vad som krävdes. Med två varv kvar blev jag omsprungen av två löpare som jag tidigare slagit varje gång (förvisso bara typ 2 gånger var) men dels är jag inte lika bra nu och dessa två gentlemän lika bra eller något bättre nuförtiden. Segertiden blev 4:19. Jag själv kom in på 4:23. Kanske hade jag kunnat putsa nån sekund om jag disponerat lite mer ödmjukt men det hade inte räckt till seger och definitivt inte till nytt personligt rekord.

Nåja, så har jag prövat det=) Det blev ett riktigt bra pass, och stort grattis till vinnaren Mikael Fågelborg som nu siktar på VM i Lyon om några veckor.

I veckan blir det inga tävlingar, men jag ska nog fortsätta träna hårt och roa mig med min järnhingst, döpt till "Cavallo ferro" vilket betyder just järnhingst; på portugisiska.

Bästa hälsningar=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar