I dunderform

I dunderform

2015-07-06

Vecka 27 - startskottet Kristianstad

Hej hej.
Även om SM var det enda jag hade som mål i år så innebär det ju inte att man inte kan tävla lite till. Via Träningpasset i Tollarp vart jag rekryterad att representera deras lag under löptävling "Startskottet" i Kristianstad. Vi valde att springa fem kilometer och det blev faktiskt vinst för laget. Jätteroligt.
Själv är jag också nöjd med min insats med tiden 16:59, alltså under 17 minuter efter att ha snittat 9-10 kilometer per vecka sen november. Jag sprang utan klocka för att lyssna max på kroppen.
På tisdag är det dags för en av årets stora begivenheter: Wallanderloppet 6km i Ystad. Det är alltid en viss stämning att springa detta otroligt vackra lopp på sin hemort. Jag hoppas inte på någon våldsamt bra tid, mitt personliga rekord är 19:34,  men går jag ner under 20:30 är jag nöjd.
I övrigt väntar fyra veckors hel semester då jag kanske trycker in nån löptävling, innan jag första veckan i augusti beger mig ner till Österrike för Europacup.
Nu när jag har semester är målbilden att uppdatera bloggen lite oftare och ge lite mer konkreta träningstips.
Kör hårt i värmen.

1 kommentar: