I dunderform

I dunderform

2014-08-14

Race Report - Försvarsmaktsmästerskap i terränglöpning

Idag har jag sprungit Försvarsmaktsmästerskap (FMM) i terränglöpning.

Jag har gjort det vid två tidigare tillfällen: 2011 i Umeå och 2013 i Stockholm. Dessa gånger har jag vunnit, första gången efter en mycket tuff kamp och andra gången mycket komfortabelt. Jag hade således pressen på mig idag samtidigt som jag visste att det inte skulle bli komfortabelt, men på startlinjen fanns bland annat den mycket duktiga femkamparen Niclas Blom som vanligtvis är mycket nära mig tidsmässigt på 8 kilometer vid springer i femkampen. Han är dessutom nordens för tillfället bäste hinderbanelöpare.

Övriga konkurrenter vet man inte alltid så mycket om, men ibland kan det finnas nån raket som man inte mött tidigare. Så visade det sig dock inte riktigt vara och jag och Niclas som båda för tillfället är i god löpform satte av på egen hand. Sträckan var 5 kilometer på en tuff terrängbana på Galgberget i Halmstad. Det var 3 varv på en 1 666 meter lång bana med många tillfällen för publiken att heja och se oss löpare.

Vi växeldrog i ungefär två varv efter vilka jag kände mig mycket stark. Då jag såg att övriga släppt oss mycket markant lade jag in en liten extra växel och tog mig i mål på första plats med tiden 17:31 vilket jag är mycket nöjd med på denna tuffa bana.

Tyvärr har jag i dagsläget inga bilder tillgängliga ifrån detta alldeles gyldene arrangemang, jag hoppas dock att Halmstad Garnison lägger upp en artikel inom kort då de hade både fotograf och informationsansvarig på plats.

Här kommer Instagram-bilden från prisutdelning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar