I dunderform

I dunderform

2016-10-23

Vecka 42 - Mansförkylning v. 2

Hallo där!
Så var det dags igen för en ny mansförkylning, denna gången med värre kraft; men inte lika diffus som den förra. Men först kommer veckan i stort, de få pass som jag genomfört.

Måndag: Löpning 12 kilometer på Yddingeloppet. 56 minuter tog det och snittpulsen var 138 slag per minut.
Se de härliga färgskiftningar som naturen erbjuder.
Efter detta pass körde jag till min arbetsplats för vidare transport mot Ravlunda skjutfält och genomförande av skarpskjutningsvecka inklusive mörker, något som innebar långa dagar med kyla och blåst samtidigt som sömnen varit lite bristanden, näringsinnehållet i maten kanske inte på topp och många människor som bor tätt på varandra. Således har det varit upplagt för att dra på sig något och det gjorde jag också.

Torsdag: Löpning 10 kilometer efter tjänsten. Det kändes helt svårt att komma upp i fart, turen tog 51 minuter och jag hade bara 125 slag per minut i snittpuls.

Fredag: Ingen träning, men vaknade helt nedkämpad med en jävulsk träningsvärk trots att 10 kilometer lugn löpning inte borde kännas något.

Söndag: Lätt orienteringspromenad tillsammans med min tjej i Bokskogen.
Jag (vänster) samt min tjej.
Nu väntar en vecka med lite vila inledningsvis, typiskt att det skulle bli såhär när jag har årets sista tävling den 30:e i form av Yddingeloppet.

Men så är livet, det kunde varit värre =)

Bästa hälsningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar