I dunderform

I dunderform

2016-10-10

Vecka 40 - Skånska mästerskapen dubbelt upp

Hej bästa läsare.
Denna vecka fortsatte, liksom den förra slutade, med mycket arbete. På helgen väntade tävling på två distanser. Här kommer veckan:

Måndag: Lång arbetsdag fick följas av intervaller på löparband: 8x75/15 d.v.s. uppvärmning och därefter springa ordentligt fort i 75 sekunder och vila 15 sekunder. Upprepades 8 gånger och sen vart det nedjogg 10 minuter. Jag lyckades under de sista 5 intervallerna ligga på bandets max d.v.s. 3:00 per kilometer. Detta bådar gott!
Löparband är inte alltid kul men ibland nödvändigt.

Tisdag: Greppstyrka

Onsdag: Vila/åka bil

Torsdag: Fartlek i form av totalt 12 kilometer löpning där det var inslag av backlöpning.

Fredag: En heldag i London tillsammans med min tjej <3 h="" otroligt="" p="" rlig="" stad="">
Lördag: Lätt jogg 4 kilometer på förmiddagen.

Söndag: RACEDAY x 2! Vi hade flugit hem från London dagen innan och körde till Ystad för att tävla. 4 kilometer med start 1130 och 12 kilometer med start 1230. Klokt? Nej, det var det inte.

Strax innan målgång 4 kilometer.
<3 h="" otroligt="" p="" rlig="" stad="">
Start 12 kilometer
Nerför, sedan uppför. Så gick banan i stort.

Jag hade tänkt att jag skulle "ta det lugnt" på 4 kilometer men det gick såklart inte. Det var skånska mästerskap och motstånd därefter d.v.s. jag kunde komma topp 5 om jag skärpte mig, och det fick jag ju göra. 13:45 blev tiden och jag hamnade på en 4:e plats, 3:a bland män seniorer. Duktig trött fick jag sedan försöka ladda om till 12 kilometer som startade bra men redan efter 3 kilometer kände jag av mina trött ben som precis innan fått ge järnet. De sista 9 kilometer vart det således totalt haveri men jag lyckades ändå bevara min 3:e plats i Skåne och rultade runt på kanske 47 minuter.
En gyldene utsikt utanför den finaste av städer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar