I dunderform

I dunderform

2015-08-17

Vecka 33 - Skånska mästerskapen

Så var det dags för min favorit-distans, den ädlaste av alla tävlingsformer: 800 meter löpning; snabbast vinner!

Tävlingen ägde rum i ett mycket blåsigt Ängelholm..

Jag var hyfsat pigg i benen eftersom jag tränat lite lugnare i veckan innan och körde ett riktigt "blåsa-på"-pass under onsdagen för att få upp snabbheten i benen. I övrigt har träningen mot dessa kortare distanser varit begränsad under innevarande år och antalet korta intervallpass (under 1 kilometer) är ganska lätträknade.

Uppvärmningen kändes okej och jag var max klar när jag stod på startlinjen. Vi var 12 personer på en 6-banors arena så redan från start var det trångt eftersom vi började två personer på varje bana. Således var det lite armbågande när vi gick in alla på gemensam bana efter första kurvan. Jag valde en okej plats utifrån min form och första varvet klarades av på strax över 62 sekunder. Under andra varvet bet jag sedan i bra och klarade av detta på strax över 63 sekunder och totaltiden blev 2:06,24. Det får betraktas som godkänd med tanke på mängden spänst- och mjölksyraträning jag kört i år. Vinden gjorde såklart sitt till och vinnaren sprang på 2:01,58, en tid jag hade rastat under mina glansdagar=) Dock kanske inte i denna elaka vind.

5:a i Skåne totalt är definitivt okej på denna absolut roligaste tävlingsform som finns. Kanske är man lite störd som tycker att just 800 meter är så roligt, det är ju egentligen ganska dåraktigt.

Kommande vecka blir det försök på att simma Ironman-distans (3800 meter) i öppet vatten, i övrigt tämligen lugnt eftersom det varit tufft ett par veckor =)

Veckans instagram-skörd ser ni nedan:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar