I dunderform

I dunderform

2014-04-20

Vecka 16 - summering samt planering av vecka 17

Då vecka 15 medförde tämligen lite sömn och idel dagar med stridsutrustning och denna veckan inleddes likadant så tog jag det lite lugnt i början.
Måndagen var "vilodag" även om det gick i fotlappsindianens tecken d.v.s. vi smög runt i skogen med stridsutrustning.
På tisdagen var det plötsligt dags för fälttest. Detta avverkades på Kvarn med 4 varv på en 500-metersbana. Jag var hyfsat oförberedd även om jag tagit det ganska lugnt dagen innan men kvällen dessförinnan hade jag kört ett plyometripass som mycket väl gjorde sig påmint halvvägs in i loppet som fortgick på asfalt. Jag tänkte först ta det lugnt men så drabbas man ju av tävlingsidioten och 7 minuter och 18 sekunder senare kom jag i mål duktigt mörbultad. Målet var att varva alla andra, det gjorde jag=)
Annars har jag äntligen kunnat genomföra ett simpass, det har inte hunnits med under kursen. Något gym har det inte blivit denna veckan utan istället har fokus legat på löpning med dambane-intervaller under lördagen. 2:30 - 2:35 samt 2:36 bådar gott för din del såhär tidigt på säsongen. Efter lördagens pass var jag dessutom oförskämt pigg i mina ben och hade inga känningar i mina stackars knä. Det blir kanske bra det här?
Vecka 17 inleds lugnt ty onsdag - fredag är jag i Halmstad på träningsläger. En lite lugnare lördag följs av årets första viktiga tävling: Skånska mästerskapen på 10 km löpning i underbara Sandskogen i Ystad med start 11:00. Loppet går tre varv på en 3,3 km bana vilket möjliggör flera tillfällen att se oss löpare. Passa på att komma och heja!

Lite härliga försommarbilder från veckan som gått:
Fotograf på de tre översta: Belinda Nilsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar