I dunderform

I dunderform

2014-04-13

Vecka 15 - summering samt planering av vecka 16

Veckan har gått i praktikens tecken.
På kursen som jag går har det denna veckan varit mycket praktik, vi har övat strid från lätta fordon både med lös och skarp ammunition, vi har övat lokaliseringssök och allmänt smugit runt i östergötlands skogar och spanat. All verksamhet genomförs i full stridsutrustning med plattor men utan hjälm så det tar på. Stegräknaren halkar snabbt iväg till 15-20 000 steg per dag där ungefär hälften är med stridsutrustning. Jag älskar denna sortens verksamhet och utan att sen vara supersliten kan man köra bra pass på löparspår, stridshinderbana och det superfina gymmet på Kvarn.

Det var ett kärt återseende i torsdags när jag sprang sanningens bana! Kolla in på @dankar10 på instagram så finns det en bild. Bifogar fler bilder nedan. I övrigt har det joggats 2 x 10 kilometer, tre explosivitetspass på gymmet vilket sammanfattar det till 3 löppass och 3 gympass denna vecka. Det må inte låta jättemycket men passen har hållit bra kvalité och dagarna i allmänhet har ju medfört förflyttningar till fots i skog och mark med stridsutrustning och förflyttningar i höjd- och sidled med jämna mellanrum.

Nästa vecka blir det två intervallpass, ett vanligt löppass, två gympass samt minst en simpass. Kommer hem till mitt kära Skåneland på onsdag. Heja Skåne. Heja Malmö. Fyra matcher hittills i herr- och damallsvenska. Typ 10 gjorda mål men inga insläppta och vinst i alla fyra matcher. Jag är en sann medgångssupporter!



Sluta vilja, alla orkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar