I dunderform

I dunderform

2013-12-29

Oktober 2013

Efter en månad som jag är riktigt nöjd med bjuder oktober på en riktig källare: det är dags att gå in i GRUNDTRÄNINGEN. Detta innebär många kilometer i löpspåret, långa tråkiga pass på gymmet samt inskolning av teknik i diverse moment. Allra först är det dock ett par veckors vila under vilka jag inte tränar mer än det absolut känner för. Jag tränar ett pass med inslag av biceps-curls: detta ger mig träningsvärk i en vecka men så har jag man tränat "bickarna" i år med.
En standardvecka kan se ut såhär:
2 simpass med fokus på teknik.
3 löppass med fokus på att öka antalet kilometer och därmed kapillärtätheten. Detta gynnar också den högre intensiteten som anländer någon gång under våren.
2 styrkepass med fokus på hållfasthet i strukturer d.v.s. bål, leder och ligament. Långa pass på gymmet med många långsamma repetitioner...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar