I dunderform

I dunderform

2013-12-24

November 2012 - maj 2013

Utlandstjänst i Afghanistan på missionen benämnd FS24. Min tjänstgöring är som s.k. Duty Officer som innebär mycket rutintjänst inomhus i en ställning som i huvudsak är sittande. Jag kan lägga stort fokus vid träning på gym och återhämta bra från denna när jag arbetar. Efter min första utlandstjänst, FS20, har jag dragit slutsatser avseende genomförande av träning för militär femkamp utan att ha tillgång till någon för denna idrott avsedda infrastruktur.
En nämnvärd insats är att jag klappar till med ett nytt personligt rekord på Försvarsmaktens konditionstest "fälttest" vilket innebär 2 kilometer löpning med stridsutrustning utan plattor.

Jag och min stridsparskamrat Pistol-Pete (t.v.) en av de få dagar jag visade mig ute.

Fälttest strax innan målgång: 7:03... 7:04... 7:05!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar