I dunderform

I dunderform

2016-03-06

Vecka 9 - Stävie Trail

Hej bästa läsare!
Det har varit en allmän träningsvecka där jag vilade under måndagen till följd av träningslägret som var under helgen förra veckan.

I övrigt har det sett ut såhär:

Tisdag: Distanslöpning 10 kilometer varierande terräng i huvudsak flackt. 45:31 blev tiden med en snittpuls på 135 slag per minut.

Onsdag: Marschträning på arbetsplatsen. 15 kilometer totalt på drygt två och en halv timme med c:a 30 kilo utrustning. Detta kändes bra då det var ytterst länge sen jag tränade på detta vis.
På kvällen blev det distans-simning i 2000 meter.

Nästa som vilket jobb som helst...
Torsdag: 40 minuters våtvästlöpning.

Fredag: 4x4 minuter i 3:30 tempo på flackt och fint underlag. En minuts vila. Snittpuls på 142 slag per minut genom passet. Efter arbetet blev det gym i form av armstyrka.

Lördag: Vila

Söndag: RACE-DAY! 13 kilometer Trail (på riktigt) i Stävie utanför Furulund utanför Kävlinge. Det var runt 0 grader och snöblandat regn, varför jag för en gångs skull kompletterade shorts och t-shirt med en mössa =)

"Backe"
Vi startade i olika startgrupper varför det var svårt att hålla koll på exakt placering men jag såg till att öppna modigt i 3:30-tempo. Detta orkade jag inte hålla jättelänge och tiden på totalt 48 minuter och 27 sekunder innebär att jag låg runt 3:42. Detta är jag dock mycket nöjd med med tanke på underlag som var rätt så lerigt och innehöll en del knixar både upp/ner samt i sidled.

Glad
Snittpulsen landade på 165 slag per minut och detta är jag ruskigt nöjd med, det innebär nämligen att min mjölksyratröskel är runt denna nivå eller till och med något över eftersom jag höll på så pass länge. Det är en lång sträcka att löpa för mig som trivs bäst runt 8 kilometer.
Bilderna från tävlingen är tagna av Johan Jaxell


Seger-intervju


En sorts blomma var enda pris.

Resultat finns på http://stavietrail.se/resultat/

Kommande vecka skall jag utomsocknes med arbetet så jag kan inte förvänta mig mer än maximalt ett pass dag. Ska dock bli trevligt med lite miljöombyte.

Bästa hälsningar
Dunder-Danne

1 kommentar: