I dunderform

I dunderform

2016-03-15

Vecka 10 - tråkigast hittills

Hallo där!
Den gångna veckan har varit en av de skinntorraste hittills. Jag har varit på övning i Skövde, en övning som bestod i att leka krig på dator om man ska sammanfatta sig kort =)

Måndag var resdag och kvällstjänst men jag hann träna lite TRX på hotellrummet. Se de härliga bilderna nedan!
Rodd

Bröstpress

Hängande utfallssteg

Hängande sit-up
 
Tisdag blev det äntligen löpning med regementets löparlegend Mr Bill. Vi joggade 12 kilometer på ett snöigt och lerigt övningsfält. En härlig kväll!
 
Onsdag. Intervaller! 10x1 kilometer med start var 5:e minut på en 500-metersbana där jag fick vänta. Dessutom hade banan två halvhala kurvor.
Strax under 3:30 blev det på varje intervaller.
Löpningen följdes av kastträning.
 
Torsdag vart jag tvingad till vila
 
Fredag medförde 1500 meter distanssimning eftersom jag var lite trött i kroppen efter resan tillbaka till Skåne.
 
Lördag 500-metersintervaller med start var 3:e minut. 8 stycken blev det och jag låg på runt 1:40 per styck. Senare på dagen blev det teknikträning på stridshinderbanan.
 
Söndag simmade jag hinderbana i trekvart innan jag framåt kvällen drog ut och sprang 12 kilometer på samma bana som nyttjas på Yddingeloppet.

Lite grepp- och hängstyrka blev det också =)
Kommande vecka blir det träningsläger på helgen, intill dess är det till att bita i.

Bästa hälsningar
Dunder-Danne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar