I dunderform

I dunderform

2014-09-07

Vecka 36 - summering

Den gångna veckan blev inte så lugn som jag trott eller planerat. Jag återhämtade mig ganska fort efter nordiska mästerskapen, mycket tack vare att jag sov och åt ordentligt på helgen efter.

En lugn måndag utan träning följdes av min första organiserade orienteringsträning nånsin. Vi sprang parkorientering i Trelleborg. Det var ganska enkla kontroller vilket är nyttigt för mig som måste göra ett omtag och börja på en låg nivå.

På onsdagen åkte jag till Ystad för att få lite extra drag i löpträningen. Efter 5 km uppvärmning genomförde vi 20 x 400 meter med start varannan minut. Jag låg på 71 - 75 sekunder per intervall och jag kan lova att man var mör i benen efteråt. Jag var upp på över 95% av maxpuls som mest.

Torsdagen var tänkt att gå i orienteringens tecken då jag skulle kontrollspringa "Veckans bana" som mina soldater satt ut på övningsfältet. Jag orienterade också, men det fick bli medelst gång eftersom jag var så sliten i mina ben sen dagen innan. På vägen hem passade jag på att stanna till på Burlövsbadet där jag tog några längder i bassängen.

På fredagen blev det högintensiv cirkelträning, se min hemsida www.dunderform.se/träningspass för genomförandet.

Lördagen medförde lugn simning, en kilometer på Burlövsbadet.

Idag söndag drog jag i det längsta på om jag skulle ut och springa backintervaller med Löparprojektet i Skåne eller inte. Jag kände mig ändå ganska pigg i benen eftersom jag inte sprungit sen onsdagen och början av nästa vecka medför vila, varför jag beslutade mig för att dra dit. Jag visste att det skulle bli hårt och det blev det. Efter en bra teoretisk genomgång av Ian Manners, en av de främsta löptränarna som finns, så drog vi ut i Bokskogen och sprang backintervaller. Det tog 45 - 60 sekunder att springa upp (en kon flyttades framåt lite då och då) och vi gjorde 16 repetitioner utan vila annat än den relativt branta joggingen ned till starten. Träningen åtföljdes av lunch på Torups rekreationsområdet och lite ytterligare jogg efteråt.
Den teoretiska genomgången. Senare fanns det inte tid till att ta bilder=)
Kommande vecka medför jobb ända fram till måndag nästa vecka så jag är typ fast på jobbet. Jag ska lägga en del fokus på skjutträning i olika former, med karbin, pistol och gevär. Det blir ganska lugn träning i övrigt eftersom jag vecka 38 åker till Bornholm och tävlar i danska mästerskapen i militär femkamp.

Kör hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar