I dunderform

I dunderform

2014-06-03

Vecka 22 - summering och planering av vecka 23

Hej där.
Vecka 22 hade två fokus: Nytt personligt rekord på 3000 m och minst en poäng i Skånes Grand Prix via Änglamilen i Ängelholm. Första målet nåddes med råge, om detta har jag skrivit innan. Det andra målet missades med knapp marginal, jag kom 7:a och det är de 6 första som får poäng. Snopet. Jag jagade som sagt personligt rekord under detta lopp och gick ut ganska hårt. Det fick jag böta för, jag var tydligen inte helt återhämtad sen torsdagens 3000m. Det blev 35:33, en tid jag inte är särskilt nöjd med, men den är ju inte dålig heller.

Så har jag återigen lärt mig att man inte ska trotsa gamla sanningar, träningslära och sunt förnuft. Det tar 72 timmar (minst) att återhämta från en rejäl tävling på allt från 100 meter och uppåt. 3000 m är en enormt krävande distans och att tro att man ska kunna prestera 48 timmar senare är otroligt fel. Ändå var jag noggrann med nedjogg, mat och sömn efter tävlingen.

Nästa gamla sanning är då: "Om huvudet är dumt får kroppen lida". Detta råkar jag utför i parti och minut.

Vecka 23 kommer att medföra ett fokus: Renovering! Jag har hunnit med ett pass på måndagen och ett pass idag tisdag. I helgen ska jag jobba lite så då får jag nog möjlighet att trycka in två pass per dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar