I dunderform

I dunderform

2014-06-08

Vecka 23 - summering samt planering av vecka 24

Veckan har haft simning som fokus.
Det har genomförts tre simpass totalt. Ett med lite olika teknikövningar s.k. drills, ett med lite distanssimning samt ett bestående av i huvudsak en massa dyk.
Jag har tagit det lugnare med löpning, det har bara blivit totalt c:a 25 kilometer distans.
Istället har jag kört s.k. Tabata-intervaller vilken innebär 20 sekunder arbete, 10 sekunder vila. Detta upprepas 8 gånger och hela denna proceduren upprepas i sin tur 4 gånger. 2 sådana här "Tabata" har jag kört denna vecka och det är typ garanterat träningsvärk.
Kommande vecka fortsätter jag att renovera. Det tar ganska mycket tid men nog ska jag hinna med lite löpning och simning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar