I dunderform

I dunderform

2014-03-29

Utrustning som bekänner färg...

Då har jag äntligen prövat mina grejer från skins.
I onsdags sprangs det 3 x 3000 m med vila 3:30 tillsammans med löparklubben i Ystad.
Låg på 10:08 - 10:10 på alla tre, vilket kändes riktigt bra. Tack Jens för sparringen, värdefullt som alltid.

Mina A400 från skins höll måttet. På kroppen kändes de bra, men ungefär som kompressionskläder annars också. Den stora skillnaden var när jag sen tog av dem innan jag skulle duscha, då kände jag mig fräschare än när jag haft dem på! Annars brukar ett visst mått av trötthet smyga på när man drar av kompressionsplagg. Stort plus.

Idag fick de sen verkligen bekänna färg. På regementets stridshinderbana fick tightsen krypa, genomföra catcrawl samt klättra i näthinder. Kändes riktigt bra. En bild på min förträffliga rumpa bjuder jag på inför lördagskvällen. Ett stort plus med kompressionskläder=)

Trevlig lördag allihopa!

1 kommentar:

  1. Det är jag som ska tacka för sparringen Danne. Otroligt bra för motivationen att du dyker upp på intervallpassen. Har lite ont i höger vad just nu annars känns det grymt bra i kroppen.

    SvaraRadera