I dunderform

I dunderform

2016-01-17

Vecka 2 - Vilovecka 1

Hej och god kväll.
Detta blir ett lite kortare inlägg, dels eftersom jag har en hel del att göra på jobbet och dels för att jag har tagit det lugnt i veckan. Det var planerat vila och så hamnade jag på en penicillinkur p.g.a. en inflammerad hårsäck.

Måndag: Ett armträningspass på gymmet med diverse övningar såsom armgång, combat ropes, Farmers Walk, inverterad bicepscurls samt ringhäng.

Tisdag: 8 kilometer distanslöpning tillsammans med mina soldater. 2200 meter simning på kvällen med inslag av fensim och paddlar.

Onsdag: Resdag

Torsdag: Tio kilometer med pannlampa utanför Sundbyholms slott i Eskilstuna där vi hade psykologuppföljning efter min senaste utlandstjänst. Jag tror att jag är fullt frisk =)
Det var -16 grader men vinterkalsonger, dubbla sockar och en jämn takt gjorde att jag klarade värmen ändå. 10 kilometer tog 44 minuter och 22 sekunder, ingen hjältetid på något sätt men det var glädjande att se att jag hade en relativt låg snittpuls på 132 slag per minut. Detta tyder på att tröskelintervallerna ger resultat.


Fredag: Ett cirkelträningspass på Skaraborgs regementes gym. Jag tog lite vad jag kom över och det blev dips, utfallssteg, tricepsdrag och greppstyrka.

Lördag: Årets hittills med kraft tuffaste pass genomfördes tillsammans med Ystads IF på Atleticum i Malmö. Efter gedigen uppvärmning sprangs det 10 x 400 meter med start på 2 minuter och 15 sekunder. Jag kände lite på det de fem första eftersom det var L Ä N G E S E N jag körde ordentlig fart. På den sjätte gasade jag på ordentligt, kroppen svarade och sen var det bara framåt. De första fem låg på 69-71 sekunder. Nummer 6-9 tog 65-68 sekunder och sista gick bannemig på 64 sekunder. Jag kom då upp i 179 slag per minut. Så högt har jag inte varit på träning sen 2011. Detta tyder också på att formen är i rätt fas. Inga känningar i senaste knäskadan heller, mycket glädjande =)



Söndag: Idag prövades det en ny sport: Padel. Vi var fyra vänner som hyrde padel-banan på Bellevuestadion och spelade under två timmars tid. Riktigt roligt med snabbt spel och trixiga slag. Detta lär jag pröva igen även om jag tycker det är roligare med badminton och pingis.

Ha en trevlig vecka önskar Dunder-Danne




 





 


1 kommentar: