I dunderform

I dunderform

2015-12-13

Vecka 50 - Värmeläger

Tjoho!
Befinner mig just nu i Thailand och hälsar på min vapenbroder Pistol Pete. Givetvis nyttjar jag tiden i värmen på bästa sätt och tränar livet ur mig i denna, ur träningshänseende, annorlunda och utmanande miljön.

Pistol Pete and Dynamite Dan gathered once again

 Men vi börjar med veckan i övrigt.

Måndag: Efter att ha trixat med simhinderbanan samt tränat en del simning under söndagen kände jag mig lite krasslig. Planen var att springa 12 kilometer lerlöpning men jag nöjde mig med 6 kilometer. 30:28 tog detta med en snittpuls på 146.

Tisdag: Jag kvicknade till ordentligt under tisdagen och körde ett gyldene högintensivt cirkelträningspass med min gode vän James. Exakt såhär såg våra "WOD:ar" ut, där särskilt den första kan rekommenderas varmt.
WOD 1. 5 varv så fort som möjligt av:
150 meter rodd +
10 x hang cleans på 40 kg +
Armgång 10 "tag" +
10 x sido-wallballs på varje sida +
5 x kb-snatch 18 kg på varje sida.

WOD 2. 4 varv så fort som möjligt av:
10 x dragon flags +
10 x dubbel dragonkick +
10 x bolldunk i marken med 5 kilo medicinboll +
10 x russian twist +
150 meter spurt på WoodWay löparband.

Onsdag: Resa till Thailand

Torsdag: Ankomst till Thailand. 5 kilometer löpning på stranden

Fredag: 5 kilometer morgonjogg inklusive en timme Muay Thai.


Därefter simning med diverse drills. Stora delar av programmet ser ni på min youtube-kanal: https://youtu.be/uWT5n8Pdqj8



Avslutningsvis gym av bål.
Gymmet är litet men har det viktigaste av allt: skivstänger och TRX-band


Lördag: 4 x 4 minuter löpning på mjölksyratröskeln. Tanken var att jag skulle göra fem repetitioner men värmen lät meddela att det räckte med fyra.

Därefter Open Water Swimming ungefär 1500 meter. Saltvatten = Saltskalle.
Avslutningsvis en timme thai-massage. Kanske är detta inte träning i sig men jag var minst lika mörbultad som efter ett rejält träningspass.

Söndag: 5 kilometer morgonjogg inklusive cirkelträning "BODY" i fitness-salen.


Därefter vattengympa med efterföljande dyk- och glidövningar i bassäng.


Jag har det verkligen alla tiders här på Sunwing Resort på Bangtao Beach i Phuket. Maten är god; jag älskar Thai-mat, och alla är glada och trevliga. Temperaturen mellan 23-32 grader erbjuder god återhämtning men ändå högkvalitativa löppass om man nu inte är så morgontrött som jag är ibland (särskilt när jag har jet-lag=)

Summa antal löpta kilometrar: 28.
Simning: 3500 meter.
Våtvästlöpning: 0 minuter.
Crosstrainer: 70 minuter.
Rodd: 0 minuter.
Sömn: I snitt 7:36 timmar per natt. Flygresan drar ner snittet rejält.

Tre dagar kvar innan jag åker hem igen, nu är det gasen i botten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar