I dunderform

I dunderform

2015-10-23

Vecka 42 - Botande av jet-lag

Hejsan.
Efter förra veckans rekordlånga inlägg så kommer detta inlägg vara lika händelserik som man kan tänka sig att ens träning är efter det att man kämpat livet ur sig och sen flugit över 7 tidszoner; inlägget kommer vara jättekort.
Det enda spännande var att jag fick till ett gyldene pass med Ekmans löpare i Lund under torsdagen. Efter att tidigare under dagen tränat högintensiv cirkelträning med min träningskamrat nummer ett, Charlse, så anslöt jag klockan 1745 torsdagar vid bakre ingången till Högevallsbadet till löpargruppen Ekmans löpare. Här löptes det prima intervaller med/mot en av Skånes raskaste medel- och långdistansare, Henrik Orre från Björnstorps IF. 8 x 3 minuter med en minut vila och jag kan inte minnas som jag sist fick så mycket spö på denna sortens intervaller som brukar ligga väl för mig.
Jag kan rekommendera alla som är någorlunda goda till mycket goda löpare att hänga på här på torsdagar, joina gärna deras facebook-grupp för mer information.

I övrigt: JETLAG =)

Bästa hälsningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar