I dunderform

I dunderform

2015-01-26

Vecka 4 - Käftoperation

Hej.
I måndags avhandlades operationen då jag skulle dra ut en visdomstand. Eller rättare sagt var det tandläkaren som skulle dra ut den och det gick väl inte direkt med framgång. Det som skulle ta max 1,5 timme tog över två timmar och lämnade kvar en stor del av ena roten. "Det brukar ordna sig" sa tandläkaren. "Brukar ordna sig" är kanske inte en bedömning som jag med mitt ordningssinne trivs med att använda. Snarare vill jag ha "73% sannolikhet att du inte får fortsatta besvär".
Detta var dock det bästa han kunde ge. Han sa också att jag skulle kunna flyga efteråt och det kunde jag ju faktiskt, dock med en avsvimning till följd när bedövningen släppte. Så har man svimmat av smärta två gånger på lika många månader. Smärta härdar säger man, men det är inte speciellt roligt under tiden=)
Till följd av detta köttiga, våldsamma ingrepp så går jag på penicillin i tio dagar till tillsammans med smärtstillande. Som tur är slipper jag de starkare Citadon-tabletter som jag fick utskrivet. Svullnad och smärta har dock hindrat mig från att träna överhuvudtaget, istället har jag fått lägga tid på att vila och sova i hopp om att det ska läka fint så att jag kan lösa kommande uppgift i min tjänst.
Hoppas jag inte framstår som alltför negativ, man ska vara glad att man bor i ett I-land vid sådana här tillfällen=)
Sköt om er

1 kommentar: