I dunderform

I dunderform

2014-10-05

Vecka 40 - Årets sista formtoppning och resfeber

Hallo där.
Efter träningslägret valde jag att gasa på ganska bra. Jag var ju själv inte med på det mesta krävande passet på hinderbanan så i veckan har jag kunnat köra ganska hårt även om veckan har innehållit två vilodagar.
Två pass i bassängen har genomförts. På fredagen tränade jag följande:
Uppvärmning 15 minuter. Därefter fyra repetitioner med start var 5:e minut. Full gas:
50 meter frisim 90%. Vändning. 25 meter bröstsim 95%. 25 meter frisim 100%. Uppgång på kanten och direkt fem burpees. Detta kan ni pröva 1:57-1:54-1:54-1:51.
På lördagen var det bara lite finslipning på mina dyk. Dessa två dagar blev det totalt 64 minuter med våtvästen då jag diskade av dokumentären om OS i Aten. Mycket intressant.
Förutom gymmet och ovan nämnda simning har jag kört två goda löppass.
På onsdagen var det gedigen uppvärmning följt av 5x1 kilometer start var 5:e minut. Knepet med detta pass var att varje intervall skulle springas som om det vore den sista. Total mjölksyra med andra ord och det gjorde riktigt ont=) 3:02 - 3:05 - 3:07 - 3:17 - 3:18. Usch vad dåligt jag mådde. Sen blev det 3 kilometer nedjoggning och excentrisk träning på det.
Idag söndag var det veckans sista pass:
Jag är så lat att jag klistrar in från Instagram. Eftersom jag gick upp 0430 kunde jag springa redan 0800. Ganska ensam på anläggningen och efteråt blev det frukost/lunch från Gyldene måsen.
Nu är det resfeber och läggning klockan 2000 så att jag kan gå upp 0400. Jag har då förberett mig på bästa sätt för den jetlag som lär komma ändå=)

Ska försöka uppdatera bloggen så ofta jag kan men det är ju alltid ett lotteri med datorer och wifi när man är på militärförläggningar o.s.v.

Sydkorea och världsmästerskapen, här kommer jag!

Håll tummarna=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar